Değerli Şubelerimiz, çalışma arkadaşlarımız ve müşterilerimiz;

10 Mayıs 2020 tarihinde yayınlanan yeni sigortacılık kanunu ile birlikte sigortacılık sektörüne getirilen düzenlemelerin şirketlere, şubelere ve müşterilere yansımaları hakkında kısa bilgiler vermek istiyoruz

Öncelikle müşterilerimiz, yani sigortalı;

yapılan uygulamanın sigortalı açısından erişim kolaylığı dışında bir kolaylığı bulunmamaktadır. ve hatta siz değerli müşterilerimizin bildiği üzere poliçe işlemlerinde bir çok değişken bulunmaktadır, İMM teminatı, Ferdi Kaza, Çekici Hizmeti, İkame araç, kapsama alanındaki hasarlar, poliçemin geçerli olduğu kurumlar ve benzeri bir çok bilgiyi sizlere halen olduğu gibi "Sigortacınız" verecektir.

Yapılmak istenen uygulama, internet siteleri ve/veya kiosk (bence bir tür bankamatik) üzerinden müşterinin kendi bilgilerini kendisi girerek poliçe kesmesi. Ancak bunun yukarıda belirtilen hususların müşteri tarafından detaylandırılamayacağı gerçeğini unutmamak gerekir. Basit bir DASK Poliçesi için bile adres kodu, bina yaşı, metre kare, yapı durumu gibi kriterleri tam olarak herkesin bilmesi veya yapabilmesi beklenemez.

 

Şubelerimiz;

Yaşanan karantina süreci bir kez daha gösterdi ki, ekip olarak çalışmanın, birliğin gücü tüm zorlukları aşmaya kadirdir. Yeni yayınlanan sigortacılık kanunu ile birlikte malesef mahalledeki bakkal bile poliçe satabilecek. Yıllardır yetkisiz satışların önüne geçmeye çalışan ve bu yönde uygulama, kanun ve denetleme işlemleri yapan kurumlar, bir anlık hezeyanla böyle bir "yenilikçi(!)" adım atmışlardır. yapılmak istenen her ne kadar sigortacılık sektörünün gelişimine yönelik bir adım gibi görünsede, yapılan malesef bunun tersi olmuştur.

Farkındayız ki müşterilerinize bazı durumları açıklamakta sorun yaşıyorsunuz, yeni kanunun bizce izahı şudur; her dükkan, internet sitesi veya bayilik erişimi alan kişi poliçe kesebilecek. bunu Fatura ödeme merkezlerindeki gibi "işlem ücreti" alarak yapacak. örneğin 500 tl tutarında bir poliçe için 50 tl hizmet bedeli ekleyecek. aynen uçak bileti satışlarında olduğu gibi. bu sadece daralma gösteren serbest piyasaya bir heyecan katacak ve sigortalı sayısını kısa vadede artıracaktır. ancak uzun vadede, aynen fatura ödeme merkezlerinde yaşanan sorunlar gibi bir çok sorunla karşılaşan müşteri yine güvendiği "acentesine" dönecektir.

Düşünün ki bir kanun çıkıyor ve herkese banka hesabı açma yetkisi veriliyor, bayilik veya yetki alan herhangi biri elinde bir tablet veya kurduğu bir kiosk ile banka hesabı açmanıza imkan sağlıyor. bu mümkün mü? buna güvenir misiniz? Tercih eder misiniz?

Yetkili mercilerin malesef acele ile yaptığı ve henüz bir kaç gün olmasına rağmen aylar öncesinden hazırlık yaptığı belli olan kişi ve kurumların "bayimiz olun" reklamlarına başladığı şu dönemde aldanmayın!

 

Biz, Hercan Sigorta olarak bu güne kadar olduğu gibi bu günden sonra da Şubelerimizin yanında olmaya, bu belirsiz süreci fikir alışverişi ve yenilikçi yaklaşımlarla "Karlı" atlatmaya çalışacağız.

Bunun ilk adımı olarak tüm şubelerimiz için hazırladığımız "SUPERAPP" yeni uygulamamız 12 Mayıs tarihi itibariyle devreye alınmıştır. Sosyal medya üzerinden devam eden, Marka bilinirliği ve Sigortacılık bilgilendirme çalışmalarımız tüm hızıyla devam etmektedir.

Tekil acente olan veya Şube açmak isteyen tüm Sektördaşlarımızı bu birliğimize davet ediyoruz.

Birlikte Daha güçlü bir şirket, daha etkin bir hizmet, daha fazla müşteri memnuniyetine ulaşacağımıza inanıyoruz.